Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jakiego oleju silnikowego używasz w swoim samochodzie?
Jakiego oleju silnikowego używasz w swoim samochodzie?

Sprawdzanie poziomu oleju silnikowego w twoim pojeździe to jedna z podstawowych czynności jakie powinieneś wykonywać w ramach tzw. obsługi codziennej. Należy robić to w miarę regularnie, a już na pewno przed każdą dłuższą podróżą.

 

Dlaczego taki ważny jest stan oleju?

 

Jakie mogą być konsekwencje, jeśli o to nie zadbasz? Różne, ale z reguły dosyć poważnie wpłyną na stan twojego auta. Zbyt niski poziom oleju:

  • zmniejsza trwałość elementów silnika

  • powoduje zbyt szybkie przegrzewanie się oleju i w związku z tym utratę jego właściwych parametrów 

  • w ostateczności  spowoduje zatarcie silnika, co skutkować będzie jego bardzo kosztownym remontem generalnym.

Dlatego właśnie tak ważne jest, by na bieżąco monitorować stan oleju w samochodzie. Mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Możesz być zupełnym laikiem w kwestii doboru odpowiedniego oleju silnikowego. Każde z aut ma ustaloną odgórnie przez producenta klasę oleju jaki należy stosować. Jest to zapisane w instrukcji samochodu. Będzie to też wiedział każdy mechanik, do którego pojedziesz go uzupełnić, jeśli nie chcesz tego robić sam, lub, kiedy przyjdzie czas by go całkowicie wymienić.

Jeśli jednak masz ochotę czegoś się dowiedzieć, to możesz zacząć od rodzajów dostępnych olejów.

 

Oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne?

 

Podstawowy podział jest prosty. Mamy oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne https://najlepszeoleje.pl/. Każdy z nich składa się z bazy olejowej i dodatków uszlachetniających. To sprawia, że mają różne właściwości i są przeznaczone do różnych pojazdów.

Jako pierwsze powstały oleje mineralne i odpowiadały ówcześnie produkowanym samochodom. Dlatego obecnie stosuje się je głównie do aut zabytkowych, do starszych ciężarowych i dostawczych bez katalizatora.

Z biegiem lat, postępem technologicznym, ale także rozwojem świadomości ekologicznej oleje mineralne stały się niewystarczające, by zadbać o silniki produkowanych aut.

Stąd początek olejów półsyntetycznych https://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-10W40-5L-olej-silnikowy-polsyntetyczny-/475 na bazie syntetycznej z dodatkiem mieszanki mineralnej. Te oleje są trochę droższe, niż mineralne. Spełniają wymogi samochodów z lat 80 i 90 i późniejszych.

 

Branża samochodowa nie stoi w miejscu. Rozwija się bardzo dynamicznie. Stawia na coraz lepsze osiągi i ma coraz większe wymagania co do właściwości smarujących, by coraz lepiej chronić poszczególne podzespoły silnika. 

Powstały więc oleje syntetyczne https://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-ALL-CLIMATE-5W40-Diesel-C3-5L-olej-silnikowy-syntetyczny-VW50501-BMW-LL-04-/1505, które są bardziej ekologiczne i nadążają za wymogami producentów aut. Oleje te muszą dostosowywać się do coraz większych zakresów temperatur, które powstają w coraz mocniejszych w silnikach, zapobiegać osadom, wypłukiwać zanieczyszczenia, zmniejszać zużycie paliwa. Dzięki lepszemu smarowaniu, zmniejszają tarcie pomiędzy ruchomymi częściami silnika. Mimo że nie są tanie, na dłuższą metę ich używanie jest bardziej ekonomiczne.

 

Bez prawidłowo dobranego oleju silnikowego, którego poziom będzie stabilny i monitorowany twój samochód w rzeczywistości daleko nie zajedzie.      

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl